Wednesday, September 23, 2020

کاربرد دستگاه اتاقک کشت

 

کاربرد دستگاه اتاقک کشت

دستگاه فیتوترون محیط کنترل شده ای است که در یک فرآیند علمی و تحقیقاتی شرایط آب و هوایی متنوعی را شبیه سازی می کند. کاربرد دستگاه فیتوترون در تحقیقات پزشکی، تحقیقات کشاورزی، مبارزه ی بیولو‍‍ژیک، ساخت و تولید قطعات الکترونیک کاربرد وسیعی دارد. به همین منظور فیتوترون جزو دقیق ترین دستگاه در گروه گسترده ی محیط های کنترل شده به شمار می آید.

جهت مشاهده مقاله ویژگی های چادر رشد گیاه کلیک کنید.

از دیرباز تا کنون انسان در جهت پرورش گیاهان و تولید محصولات متنوع و سالم کشاورزی جهت حفظ بقا اهتمام زیادی نموده است و همواره در پی تحقیق و کشف راه هکارای علمی و نوین جهت پرورش گیاهان و محصولات کشاورزی خارح از فصل بوده است.

کنترل کاشت و پرورش این گیاهان در شرایط طبیعی نیاز به عوامل محیطی چون آب و خاک داشته که توسط کشاورز یا محقق از طریق روش های آبیاری و کود پاشی ساده و پیشرفته کنترل می شده است.

اما با توسعه ی علم، راهکار های نوینی برای نگهداری منابع غذایی، حذف آلودگی های زیست محیطی، افزایش بهبود تولیدات کشاورزی، تولید مواد غذایی سالم با کیفیت بسیار بالا ارائه گردید و کنترل عوامل دیگری مانند نور، رطوبت، حرارت تنها از طریق اتاقک های رشد گیاه در اختیار محقق قرار گرفت و این امر موجب پیشرفت چشمگیر صنعت کشاورزی و صنعت مواد غذایی در کشور شد.

جهت مشاهده مقاله ویژگی های دستگاه اتاقک کشت کلیک کنید.

تحریریه نور صنعت فردوس

No comments:

Post a Comment